Loading...

Θανάσης Αυγερινός: «Η Ανατολική Αττική έχει πράγματι τεράστιες δυνατότητες μεσοπρόθεσμης ανάπτυξης»



Δεν υπάρχει άνθρωπος στην Αττική που να μην τον γνωρίζει. Ο λόγος για τον Θανάση Αυγερινό, έναν διακεκριμένο συμπολίτη μας ο οποίος μπήκε στη βιοπάλη από πολύ μικρή ηλικία. Επί μακρόν νομαρχιακός σύμβουλος και αντινομάρχης Ανατολικής Αττικής, αλλά και άνθρωπος με συγγραφικές ανησυχίες, κατέρχεται σήμερα υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος στην Ανατολική Αττική με τον συνδυασμό Νέα Αρχή για την Αττική του Γιώργου Πατούλη. Και μιλώντας στο attikinewsμας λέει πως η απερχόμενη διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής απέτυχε σίγουρα και δυστυχώς με επώδυνο τρόπο στη δημιουργία μιας ουσιαστικής και επιχειρησιακά λειτουργούσας Πολιτικής Προστασίας.


Στον Νίκο Χιδίρογλου 

Κάνατε την επιλογή σας και αυτή είναι να κατέλθετε υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος με τον συνδυασμό Νέα Αρχή για την Αττική. Γιατί επιλέξατε τον Γιώργο Πατούλη; 

Ήταν ξεκάθαρο ότι δεν θα μπορούσα να κάνω κάποια διαφορετική επιλογή. Για να είμαι ειλικρινής δεν θα αποφάσιζα καν να κατέβω στις περιφερειακές εκλογές αν δεν με είχαν εντυπωσιάσει η προσωπικότητα, οι ικανότητες, το όραμα του Γιώργου Πατούλη για την Αττική. Η αποφασιστικότητά του να κάνει την Αττική αυτό που της αξίζει, μία Περιφέρεια αντάξια του ονόματος και της ιστορίας της.

Πως θα κρίνατε την απερχόμενη περιφερειακή διοίκηση; Που πέτυχε και που απέτυχε; 

Πέτυχε σε κάποιο τομέα και μου διαφεύγει; Απέτυχε παταγωδώς σε κρίσιμα θέματα όπως η διαχείριση στερεών αποβλήτων, η εμμονή στην εφαρμογή ενός λανθασμένου περιφερειακού σχεδιασμού. Απέτυχε σε σειρά παρεμβάσεων και έργων που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην καλυτέρευση και ασφαλέστερη ζωή των κατοίκων της Αττικής. Απέτυχε σίγουρα και δυστυχώς με επώδυνο τρόπο, στη δημιουργία μιας ουσιαστικής και επιχειρησιακά λειτουργούσας Πολιτικής Προστασίας.

Το καλοκαίρι του 2018 βιώσαμε μια τρομερή τραγωδία στην Ανατολική Αττική. Που πιστεύετε ότι οφείλεται το γεγονός ότι χάθηκε ο έλεγχος στη διάρκεια της δασικής πυρκαγιάς; Τι μπορούσε να κάνει η Περιφέρεια Αττικής που δεν έκανε; 

Θεωρώ ότι η έλλειψη ενός κεντρικού συντονιστικού οργάνου με απόλυτες αρμοδιότητες να κατευθύνει όλα τα διαθέσιμα μέσα πυρόσβεσης, υπηρεσιών και ανθρώπινου δυναμικού  ήταν ο κυρίαρχος λόγος που η πυρκαγιά δεν μπόρεσε να ελεγχθεί, τουλάχιστον στο αρχικό στάδιο εξέλιξης.

Τι πρέπει να διορθωθεί όσον αφορά στην Πολιτική Προστασία, σε δημοτικό αλλά και σε περιφερειακό επίπεδο; 

Σε δημοτικό επίπεδο θα πρέπει κατ' αρχήν όλοι οι Δήμοι να επεξεργαστούν και να αποκτήσουν πλήρη, τεκμηριωμένα και υλοποιήσιμα σχέδια πολιτικής προστασίας με εκπαίδευση και προσομοίωση σε συνθήκες ανάλογες μιας πραγματικής πυρκαγιάς. Σε περιφερειακό επίπεδο, όπως είπαμε και πριν, απαιτείται ένα ενιαίο κεντρικό συντονιστικό όργανο που θα έχει πλήρεις αρμοδιότητες αλλά και την ευθύνη του συντονισμού όλων των εμπλεκομένων υπηρεσιών, και δεν αναφέρομαι στην υπάρχουσα Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας όπου έχω σοβαρές αμφιβολίες για την επιχειρησιακή της επάρκεια, τουλάχιστον όπως είναι σήμερα δομημένη.

Η Ανατολική Αττική, αν και τόσο κοντά στο κέντρο, πάσχει από υποδομές. Που οφείλεται αυτό; Πως μπορεί να αλλάξει, δεδομένων και των προβλημάτων που δημιουργεί η γραφειοκρατία; Είναι δυνατόν εν έτει 2019, να συζητούμε ακόμα για ύδρευση και αποχέτευση, λίγες δεκάδες χιλιόμετρα από την Αθήνα; 

Η Ανατολική Αττική πράγματι έχει μείνει πίσω σε βασικές υποδομές και αυτό δυσχεραίνει και μειώνει την ποιότητα ζωής αλλά και την ασφάλεια των πολιτών. Το που οφείλεται αυτό θα πρέπει μάλλον να το αναζητήσετε σε προηγούμενες διοικήσεις, κυρίως κυβερνητικές αλλά και τοπικής αυτοδιοίκησης. Αποχέτευση αστικών λυμάτων, διαχείριση στερεών αποβλήτων, αντιπλημμυρική προστασία, επέκταση του Μετρό και Αττικής Οδού μέχρι Ραφήνα και Προαστιακού μέχρι Λαύριο, ίδρυση και λειτουργία Νοσοκομείου Ανατολικής Αττικής είναι κάποιες από τις βασικές και απόλυτα αναγκαίες υποδομές που θα έπρεπε να είχαν υλοποιηθεί ή τουλάχιστον να ήταν στα άμεσα σχέδια υλοποίησης.

Δύο είναι τα μεγάλα λιμάνια στην Ανατολική Αττική, αλλά δεν έχουν αξιοποιηθεί. Δεν έχουν συνδεθεί καν με την Αττική Οδό ή τον Προαστειακό Σιδηρόδρομο. Ποιες είναι οι προτάσεις σας; 

Πάγιο αίτημα όλων μας στην Ανατολική Αττική είναι η επέκταση Αττικής Οδού και Μετρό μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας και του Προαστιακού μέχρι το λιμάνι του Λαυρίου. Η χρηματοδότηση του Προαστιακού μέχρι Λαύριο αντιμετωπίζει προς το παρόν δυσκολίες, τόσο από τη κεντρική κυβέρνηση όσο και από πιθανούς επενδυτές, προφανώς λόγω του υψηλού κόστους και του χαμηλού προβλεπόμενου οφέλους. Κάτι ανάλογο ισχύει και για τη Ραφήνα. Πάντως, επειδή το θέμα αυτό δεν αφορά μόνο στην Ανατολική Αττική αλλά και σε όλη την Περιφέρεια Αττικής και ίσως όλη τη χώραμιας και εκατοντάδες χιλιάδες ταξιδιωτών χρησιμοποιούν τα δύο αυτά λιμάνιαη προσπάθεια της Περιφέρειας θα πρέπει να επικεντρωθεί στο να πιέσουμε και να πείσουμε το κεντρικό κράτος για την εθνικής σημασίας αναγκαιότητα χρηματοδότησης και υλοποίησης των δύο αυτών έργων.

Θα συμφωνήσετε ότι χωρίς επενδύσεις, δεν υπάρχει ανάπτυξη. Πως κατά τη γνώμη σας θα δημιουργούνταν άμεσα οι πολυπόθητες θέσεις εργασίας στην Βορειοανατολική Αττική, που πλήττεται και εκείνη από την ανεργία; Πως θα μπορούσε η Περιφέρεια Αττικής να ενισχύσει το επιχειρείν; 

Σαν οικονομολόγος δεν θα μπορούσα φυσικά να ισχυριστώ ότι οι όποιες επενδύσεις θα φέρουν ανάπτυξη και θέσεις εργασίας την επόμενη μέρα. Η Ανατολική Αττική όμως έχει πράγματι τεράστιες δυνατότητες μεσοπρόθεσμης ανάπτυξης και δημιουργίας καλά αμειβομένων θέσεων εργασίας σε τουριστικούς τομείς όπως ο ιατρικός και ο καταδυτικός, τοπικών προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας, αρχαιολογικών τόπων κλπ, αλλά και σε τομείς όπως η δημιουργία ελκυστικών βιομηχανικών πάρκων χαμηλής όχλησης που θα προσελκύσει εκατοντάδες Έλληνες και ξένους επενδυτές και σαν αποτέλεσμα χιλιάδες θέσεις εργασίας. Φυσικά υπάρχει πάντα η δυνατότητα για άμεσες θέσεις εργασίας εφόσον υπάρξει μια ορθολογική ανάπτυξη και βελτίωση του παραλιακού μετώπου με αποτέλεσμα την άμεση προσέλκυση εσωτερικού και εξωτερικού τουρισμού σε συνδυασμό με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».




Πολιτική 4070000557644026943
Περιμένουμε το σχόλιο σου
Αρχική σελίδα item