Loading...

Ιωάννα Κουλουβράκη: «Αυτή η κατάσταση της αναποτελεσματικότητας δεν μπορεί να συνεχιστεί»


Η δικηγόρος και πρώην αντιδήμαρχος Λαυρεωτικής Ιωάννα Κουλουβράκη, κατέρχεται υποψήφια περιφερειακή σύμβουλος Ανατολικής Αττικής με τον συνδυασμό «Νέα Αρχή για την Αττική» του Γιώργου Πατούλη. Και μιλώντας στο attikinews.gr, τονίζει πως πρέπει να δοθεί ένα τέλος στην μιζέρια, την υποβάθμιση και στην ανεπάρκεια, υπογραμμίζοντας παράλληλα πως το κρίσιμο θέμα των υποδομών στην Ανατολική Αττική, έχει να κάνει με τις δύο σημαντικές πύλες, τα λιμάνια του Λαυρίου και της Ραφήνας.

Στον Νίκο Χιδίρογλου 

Είστε αυτοδιοικητικός με εμπειρία. Εκλεχτήκατε πρώτη φορά το 2010 δημοτική σύμβουλος και επανεκλεγήκατε στο Δήμο Λαυρεωτικής το 2014. Πλέον, είστε υποψήφια περιφερειακή σύμβουλος Ανατολικής Αττικής, με τον συνδυασμό «Νέα Αρχή για την Αττική» του Γιώργου Πατούλη. Ποιες θα είναι οι προτεραιότητές σας αν εκλεγείτε;

Βασική προτεραιότητα θεωρώ την ανάπτυξη. Ανάπτυξη μέσα από τις υποδομές, τη δημιουργία θέσεων εργασίας, τη στήριξη της υπάρχουσας επιχειρηματικότητας των μονάδων πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα. Ειδικότερα εδώ στην Ανατολική Αττική, είναι αναγκαία η στήριξη της περιαστικής γεωργίας, κτηνοτροφίας και αλιείας. Χρειαζόμαστε μια περιφέρεια που θα πάρει από μόνη της πρωτοβουλίες χωρίς να περιμένει από την κάθε κυβέρνηση. Να δημιουργήσουμε γερές δομές για θέματα κοινωνικής πολιτικής και αλληλεγγύης για τις ευπαθείς ομάδες, με πρώτη από όλες τους πυρόπληκτους, να σταθούμε πραγματικοί αρωγοί στο δράμα αυτών των ανθρώπων. Να προβούμε σε ουσιώδη έργα και μέτρα πρόληψης στα θέματα που αφορούν στην προστασία της ανθρώπινης ζωής, όπως στον τομέα της δημόσιας υγείας, στην οδική ασφάλεια, στην πολιτική προστασία και πολλά άλλα. Εξίσου σημαντικό θεωρώ τον πολιτισμό και το περιβάλλον με την προστασία του φυσικού πλούτου, την αποτελεσματική διαχείριση των απορριμμάτων, την δημιουργία πράσινων σημείων, την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Και το πιο όμορφο κεφαλαίο της Αττικής,  ο τουρισμός, θα πρέπει να ενισχυθεί. Δεν είναι δυνατόν χιλιάδες επισκέπτες από όλο τον κόσμο να επισκέπτονται την πρωτεύουσα και να μην γνωρίζουν τις παραλίες και τα τουριστικά θέρετρα της Ανατολικής Αττικής.Έμφαση λοιπόν στον τουρισμό με ιδιαίτερα σημεία τις μαρίνες, την ανάδειξη των ιστορικών και αρχαιολογικών μνημείων, των παραλιών  και του φυσικού κάλους της Αττικής. Η Ανατολική Αττική μπορεί και θα γίνει τόπος επισκεψιμότητας όλο τον χρόνο, για εμάς αυτό θα πρέπει να είναι ένα μεγάλο στοίχημα.

Πως θα κρίνατε το έργο της απερχόμενης περιφερειακής αρχής;

απερχόμενη διοίκηση απέτυχε παταγωδώς. Απέτυχε γιατί στήριξε την εκλογή της στο λαϊκισμό και στα ψέματα. Διοίκησε χωρίς σχέδιο και έκανε ακόμη πιο μεγάλα  όλα τα προβλήματα, που κληρονόμησε από την προηγούμενη Διοίκηση της Περιφέρειας. Το κακό δεν ξεκίνησε για την Αττική το 2014. Αλλά πολύ πιο πίσω οι ευθύνες είναι διαχρονικές. Απλά το διάστημα 2014 - 2018 πήγαμε από το κακό στο χειρότερο. Κι αυτή η κατάσταση της αναποτελεσματικότητας δεν μπορεί να συνεχιστεί. Ήρθε η ώρα της σύγκρουσης και της ανατροπής, με όσα μας πάνε πίσω, με όσα κάνουν δυσκολότερη, μέρα με τη μέρα, την καθημερινότητά μας. Ήρθε η ώρα να κάνει η Αττική μια Νέα Αρχή. Hπεριφέρεια χρειάζεται εμπειρία, γνώση και όραμα. Έχουμε μείνει πίσω στην ανάπτυξη, στα έργα υποδομής, στην ανάδειξη των τουριστικών μας πλεονεκτημάτων, στον πολιτισμό, στον αθλητισμό, ενώ ο σχεδιασμός για τα απορρίμματα έχει μείνει τόσο πίσω ώστε να μας κατατάσσουν στις τριτοκοσμικές χώρες. Πρέπει να δοθεί ένα τέλος στην μιζέρια, την υποβάθμιση, στην ανεπάρκεια. Δεν μπορούμε να παραμείνουμε άλλο απαθείς σε σημαντικά θέματα, όπως για παράδειγμα στις φυσικές καταστροφές, επιβάλλεται να πάρουμε την τύχη στα χέρια μας για να αλλάξουμε την Αττική μας και να την ξανακάνουμε τόπο για να ζεις και τόπο ανάπτυξης. 

Έχετε ασχοληθεί με το θέμα των γεωπάρκων, ενώ διατελέσατε και αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών το 2014. Ποιες είναι οι προοπτικές σε αυτόν τον τομέα, στην Ανατολική Αττική ευρύτερα;

Ειδικότερα έχω ασχοληθεί στο πλαίσιο εκπόνησης της διπλωματικής μου εργασίας, στο μεταπτυχιακό μου Τεχνολογίες Περιβάλλοντος στην Περιβαλλοντική Νομοθεσία στο Πολυτεχνείο Ξάνθης. Oθεσμός του γεωπάρκου θα αποτελέσει στο μέλλον ένα σημαντικό κεφάλαιο όχι μόνο στην προσπάθεια διάσωσης και μεταλαμπάδευσης της κληρονομιάς της γης, αλλά και στην αντιμετώπιση των πολύ σημαντικών προβλημάτων που πλήττουν τον πλανήτη. Είναι ένας νέος θεσμός που πέρα από τα τουριστικά, οικονομικά και εκπαιδευτικά οφέλη, θα μπορούσε να είναι ένα πολύ σημαντικό αναπτυξιακό εργαλείο στα χέρια του εκάστοτε φορέα διαχείρισής του, δεδομένου ότι αρκετά από τα υπάρχοντα γεωπάρκα έχουν υιοθετήσει εξέχουσες ιδέες ή στρατηγικές για έξυπνη, βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη μέσα από τη λειτουργία τους. Γιατί όχι και στην Ανατολική Αττική μας; Ένα αντίστοιχο εγχείρημα θα μπορούσε να προσεγγίσει επισκέπτες και επιστήμονες όλο το χρόνο. Έχουμε μοναδικούς γεώτοπους που μένουν αναξιοποίητοι στη στιγμή που θα μπορούσαν να είναι πόλος έλξης επισκεπτών με τα επακόλουθα οικονομικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες. 

Μετά την πολύνεκρη τραγωδία του καλοκαιριού του 2018, στο Μάτι, είναι σαφές πως πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην πολιτική προστασία. Τι περιθώρια υπάρχουν για τη δημιουργία μηχανισμών που θα είναι σε θέση να αποτρέψουν ανεξέλεγκτες καταστάσεις; 

Αναλυτικά παρουσιάστηκαν οι θέσεις του συνδυασμού στην παρουσίαση στη Μάνδρα για το Σχέδιο πολιτικής προστασίας .  Προσωπικά πιστεύω ότι απαιτείται κεντρικός επιχειρησιακός σχεδιασμός που θα εστιάζει στο επίπεδο της θέσπισης κανόνων, εγχειριδίων επιχειρησιακής λειτουργίας, μοντέλου οργάνωσης, περιεχομένου εκπαίδευσης στελεχών και εθελοντών. Επιπλέον, επιμόρφωση στελεχών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας αυτοδιοίκησης για θέματα που αφορούν στη διαχείριση κινδύνων και καταστροφών. Να γίνονται προγράμματα εκπαίδευσης και ενημέρωσης στα σχολεία, καθώς και εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών. Ακόμη και ασκήσεις ετοιμότητας σε κάθε δήμο χωριστά και στην περιφέρεια συνολικά, στις οποίες θα συμμετέχουν εκτός από τους εμπλεκόμενους φορείς και εθελοντικές οργανώσεις και πολίτες. Τέλος, εγκατάσταση συστημάτων έγκαιρης προειδοποίησης με αποδέκτες την περιφέρεια και τους δήμους και συστήματα επικοινωνίας μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων, έτσι ώστε να υπάρχει άμεσος και ταχύτατος συντονισμός. 

Οι συγκοινωνιακές υποδομές στην Ανατολική Αττική, λένε όλοι οι αρμόδιοι, πρέπει να βελτιωθούν, ώστε να υποβοηθηθεί και η ανάπτυξη. Συμφωνείτε; Πρέπει η Αττική Οδός να συνδεθεί με το Λαύριο και τη Ραφήνα; Πρέπει να γίνει η επέκταση της δυτικής περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού αλλά και του προαστιακού προς την Ραφήνα; Πρέπει ο προαστιακός να φτάσει στην Κερατέα και στο Λαύριο; Πρέπει να γίνει η οδική σύνδεση του αεροδρομίου με τη Ραφήνα;

Η συγκοινωνία είναι μοχλός ανάπτυξης, με αυτή τη λογική ό,τι έργο γίνεται δίνει μεσοπρόθεσμη ανάπτυξη όχι μόνο στην Ανατολική Αττική αλλά σε όλη την Αττική, σε όλη την Ελλάδα. Για παράδειγμα, ο προαστιακός πρέπει να κινηθεί παράλληλα προς Λαύριο και προς Ραφήνα και χωρίς να μπαίνουμε σε συλλογιστικές του τύπου ένα από τα δύο. Η κατασκευή νέων υποδομών και ο εκσυγχρονισμός των υφισταμένων επηρεάζει έμμεσα, αλλά σε μεγάλο βαθμό, την αναπτυξιακή πορεία των περιφερειών. Η ολοκλήρωση κατασκευής των έργων θα επιφέρει ένα συνδυασμό πλεονεκτημάτων, όπως για παράδειγμα το σχέδιο επέκτασης της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού από την Κατεχάκη μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο ύψος της Ηλιούπολης, είναι ένα φιλόδοξο εγχείρημα καθώς θα περιλαμβάνει αστική σήραγγα μεγάλων διαστάσεων και μήκους τριών χλμ. Το κρίσιμο θέμα όμως των υποδομών στην Ανατολική Αττική, έχει να κάνει με τις δύο σημαντικές πύλες, τα λιμάνια του Λαυρίου και της Ραφήνας. Και βεβαίως, έχει να κάνει και με τις συνδέσεις αυτών των λιμανιών. Λόγω της λειτουργίας στην περιοχή του Διεθνούς Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος», για μας καθίσταται αναγκαία παρέμβαση και άμεση προτεραιότητα, προκειμένου τα λιμάνια να γίνουν πύλες της Αττικής, η επέκταση τόσο της Αττικής Οδού όσο και του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, στο Λαύριο και στη Ραφήνα.                   

Θα ήθελα τη γνώμη σας για το λιμάνι του Λαυρίου, καθότι εκλέγεστε εδώ: τι πρέπει να γίνει εδώ, ειδικά με την παράκαμψη; Πως θα ξανάρθει η κρουαζιέρα; Με τη μαρίνα, τι οφείλουν να κάνουν οι αρμόδιοι; Υπάρχει τρόπος η Περιφέρεια Αττικής να συνδράμει;

Είναι γεγονός ότι ο Πειραιάς ως λιμάνι έχει κορεστεί. Είναι αναγκαίο να αξιοποιηθούν και τα δύο λιμάνια της Ανατολικής Αττικής. Φυσικά και η Περιφέρεια μπορεί να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο και να συνδράμει σε οποιοδήποτε θέμα αφορά στην ανάπτυξη του τόπου όχι μόνο με οικονομοτεχνική στήριξη, αλλά με μια δυναμική διοίκηση που θα τολμάει να ασκήσει την απαραίτητη πολιτική πίεση στην εκάστοτε κυβέρνηση, στα αρμόδια υπουργεία και φορείς ώστε να βγούμε από το σκοτάδι της στασιμότητας. Να πιέσουμε να γίνουν τα απαραίτητα έργα ώστε τα δύο λιμάνια να γίνουν προσιτά και ανταγωνιστικά στην ακτοπλοΐα και στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Ωστόσο, θα πρέπει εν τέλει και να διαλέξουμε τι ανάπτυξη θέλουμε: πολύβουη, ρυπογόνα, άναρχη ή μια ήπια ανάπτυξη που θα βασίζεται στην προσέλκυση οικονομικών παραγόντων και να κάνουμε το Λαύριο αλλά και την Ανατολική Αττική τουριστικό προορισμό 12 μήνες τον χρόνο, προτάσσοντας τα αρχαία μνημεία, τον αρχιτεκτονικό χαρακτήρα της πόλης, τις παραλίες. Η Ανατολική Αττική αξίζει και πρέπει να αναδειχθεί, το οφείλουμε στο φυσικό της τοπίο, στην ιστορία, στους ανθρώπους της.     

Η διάβρωση των ακτών είναι ένα φαινόμενο που απειλεί γενικότερα την Ανατολική Αττική. Ποια είναι τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν;   

Η διάβρωση των ακτών είναι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, με επιπτώσεις στον τουρισμό, την οικονομία και το περιβάλλον. Ηαντιμετώπιση της διάβρωσης των ακτών απαιτεί άμεσα έργα ανάπλασης που θα αποκαταστήσουν περιβαλλοντικά την περιοχή. Δεν μπορούμε να μένουμε άλλο σε μελέτες. Ειδικά εν όψει της κλιματικής αλλαγής, είναι ένα φαινόμενο που πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα για να μην κινδυνέψουμε να χάσουμε τις παραλίες μας. 
Χρειάζεται ένας ενιαίος και ολοκληρωμένος εθνικός σχεδιασμός, με τη συμμετοχή της επιστημονικής κοινότητας, της διοίκησης, της αυτοδιοίκησης και των άλλων εμπλεκομένων φορέων, για την ουσιαστική και σε βάθος αντιμετώπιση του προβλήματος. Ειδικότερα, σε κάθε Περιφέρεια απαιτείται η δημιουργία ενός Παρατηρητηρίου για την πρόληψη και τη διαχείριση του κινδύνου, καθώς και την καταγραφή των ζωνών επικινδυνότητας.  





Πολιτική 5602748482281390520
Περιμένουμε το σχόλιο σου
Αρχική σελίδα item