«Δεν μπορώ να δεχθώ, ότι εν έτη 2019 μπορεί να χαθεί έστω και μία ζωή επειδή κάποιος δεν μπόρεσε να ειδοποιηθεί», δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης αμέσως μετά από συνάντηση που είχε με την ηγεσία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αναφερόμενος στον αριθμό 112. Κατόπιν συνεννόησης με τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας για ενδιάμεση λύση μέσα σε ένα μήνα, το 112 ξεκίνησε να λειτουργεί πιλοτικά με καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης το τέλος του έτους (2019) όπου και τέθηκε τελικά σε πλήρη λειτουργία.
Με την λειτουργία του αριθμού 112 να αποτελεί ένα από τα πρώτα βήματα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ακολούθησαν σειρά αποφάσεων και έργων, τα οποία υλοποιήθηκαν άμεσα προς όφελος του Κράτους, του Δημοσίου και των ίδιων των πολιτών. Η διάθεση των βασικών στοιχείων του Μητρώου Πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών, στην Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, αποτέλεσε μία δράση, με την οποία βελτιώνεται η δυνατότητα ταυτοποίησης του πολίτη στα πολλαπλά μητρώα του Δημοσίου, με σκοπό την άμεση μείωση της γραφειοκρατίας και την καλύτερη, ταχύτερη και πιο αποδοτική παροχή υπηρεσιών από το Δημόσιο προς τον πολίτη. Με αυτή την ψηφιακή διευκόλυνση, μπορεί επιτέλους ο πολίτης να εμφανίζεται με ένα πρόσωπο στο Δημόσιο και το Δημόσιο να εμφανίζεται με ένα πρόσωπο στον πολίτη.
Την παραπάνω ψηφιακή διευκόλυνση, έρχεται να συμπληρώσει η ψηφιακή πλατφόρμα gov.gr, με την οποία μια σειρά από διαδικασίες που έως τώρα απαιτούσαν αυτοπρόσωπη παρουσία σε ΚΕΠ ή Αστυνομικό Τμήμα θα διεκπεραιώνονται πιλοτικά από τον προσωπικό μας υπολογιστή ή από το κινητό μας τηλέφωνο, με την ταυτοποίηση να διενεργείται μέσω των κωδικών Taxisnet και τα έγγραφα που θα εκδίδονται μέσω του gov.gr θα φέρουν μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης και ηλεκτρονική σφραγίδα, χωρίς μετακινήσεις, ταλαιπωρία και περιττή γραφειοκρατία. Το gov.gr συγκεντρώνει το σύνολο των υπηρεσιών (περισσότερες από 500) που παρέχονται ψηφιακά από το Δημόσιο και κάθε υπηρεσία που θα ψηφιοποιείται στο μέλλον θα ενσωματώνεται στην πλατφόρμα.
Το πλούσιο έργο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας ολόκληρης της κοινωνίας με τους πολίτες να διαπιστώνουν ότι σε πολλές περιπτώσεις οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες και οι ψηφιακές διευκολύνσεις απουσίαζαν λόγω έλλειψης πολιτικής βούλησης και αδυναμίας υλοποίησης ενός στρατηγικού σχεδιασμού. Η πρόθεση δε του Υπουργού για περαιτέρω μεταρρυθμίσεις και αλλαγές, όπως για παράδειγμα, η εύκολη προσβασιμότητα και η καλύτερη εξυπηρέτηση των ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ), η έκδοση νέων δελτίων ταυτότητας, η ψηφιακή αναβάθμιση του ΥΜΕ (Υπουργείου Μεταφορών) καθώς και η ανάπτυξη εθνικής στρατηγικής για την τεχνητή νοημοσύνη, καθιστά το έργο του ριζικής σημασίας για την πλήρη ψηφιακή αναβάθμιση της χώρας μας και ουσιαστικά για την αλλαγή ψηφιακής εποχής.
Αξίζει δε να σημειωθεί η ταχύτητα υλοποίησης των στόχων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ειδικότερα εφόσον η ολοκλήρωση και η επίτευξη αυτών απαιτήθηκε νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και των ειδικών και ιδιαιτέρων συνθηκών που επήλθαν στην κοινωνία και στην καθημερινότητα των πολιτών. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο ίδιος ο Υπουργός, «Ο κορωνοϊός δεν ήταν η αιτία αυτής της ταχείας ψηφιακής μετάβασης. Αποτελεί όμως επιταχυντή της.»